Saturday, December 31, 2011

AzaM AdaLah di TaHun BaRU

assalamualaikum

Hari ni adalah hari terakhir untuk tahun ini. Esok dah jadi tahun depan. Esok akan meninggalkan hari ini dengan beribu lemon kenangan. ramai bloggers yang dah mula buat entry untuk tahun baru selepas mekeme-mekeme dilanda fenomena entry OMBAK RINDU. aku pulak tak menyempat nak cite pasal ombak rindu dalam ni.

sori, wa tak layan cite cintan melayu derrrrr

*sila abaikan statement di atas

(~____~)


asal tahun baru je mesti orang akan tanya pasal azam baru. budak-budak sekolah pulak mesti akan buat
 "10 list azam baru untuk tahun ini" antaranya ialah tak nak ponteng sekolah,  nak dengar cakap mak abah bla...bla..blaa...
and blaaa again
tapi setiap kali penghujung tahun mesti menyesal sebab tak dapat tunaikan azam yang dibuat pada awal tahun. 
pastu tarik azam lama yang tak tertunai ke tahun yang baru. tahun baru tahun depan pun mesti pakai azam yang dibuat awal tahun yang baru ni. so, tak de istilah azam baru tapi azam lame yang dibarukan. 
tapi takpe. tak kisah la azam baru ke azam lame yang dibarukan ke, yang penting mesti ada AZAM. Ulangtaip AZAM. 
AZAM yang akan buat kita jadi insan yang bersemangat. AZAM jugak yang akan jadikan kita orang yang lebih baik. AZAM yang akan buat kita lebih berjaya. semuanya kerana AZAM. ayuh kawan-kawan kita berAZAM!!


*cuba kira ada berapa perkataan azam <<---- menunjukkan azam adalah elemen penting kehidupan.


so, bersempena dengan ini aku tak nak jadi manusia yang ketinggalan dalam membarukan azam yang dolu-dolu. 
seperti tahun-tahun yang lepas, azam aku adalah nak jadi budak baik. sekarang nak ubah ayat tu kepada menjadi seorang dewasa yang baik, yang patuh pada orang tua dan berdiri teguh atas agamanya.


 ISLAM agamaku, ALLAH tuhanku, AL QURAN kitabku, Muhammad nabiku dan KAABAH qiblatku. dulu, kini dan selamanya. 
  
mari bersyukur kerana berpeluang hidup di tahun yang baru.
-alhamdulillah ya rabb-


SELAMAT TAHUN BARU PENDUDUK SEANTERO DUNIA




*Mungkin aku bleh plus azam tahun ni dengan mencari jodoh yang baik  heheh


p? aku juga berazam untuk tukar header blog yang baru 



No comments:

Post a Comment