Friday, February 11, 2011

it's DoNE!!!


Yeah…pump am pum pam finally..my puisi is DONE!!! 5 puisi..ingat senang ka??Aku wat sendiri tau. Walaupun satu drpndya adalah copy and then klik the button ‘paste’ hahhahahaHarap2 dr. ani xtau kelicikanku yg chomel ini…ampun yer dr..hehehhe..sy cume mengaplikasikan kmudahan yg tersedia..xsalah kn??skrg lak ngah kembung perut pikiaq sal esk…kne present 1 sajak.ALAMAK!!!!kne brlatih ag..apal lagi…ekspresi dan yg jadi mgsa aku mlm ini ialah NURUL SYAFIQA SAMSUDIN..aku secra kejam tlh memaksa rumateku yg cantekk tp krg sket dr aku (hahahah) itu mnjadi pendengar yg trpksa setia….hahhah..but thanks to her,byk jgk dy komen aku tadi..ngeh3..doakan aku yer esk cyg…(^ , ^).nah, nil ah dy puisi yg bakal didendangkan (xreti bhs mlayu ni) oleh norfaizah..gud luck!!

Rintihan

Apa salahku?apa dosaku?
Dengan darah masih bersisa
Dengan tangisan masih berbaki
Aku ditinggalkan seorang diri
Di longkang yang kotor
Di tanah yang gersang
Masjid suci menjadi saksi

Di mana rasa kasihmu wahai ibu?
Atau kau sendiri tidak punya rasa?
Pada aku yang tidak berdosa
Sedangkan aku manusia biasa

Ingatkah kau lagi wahai ibu?
Saat aku belum kau punya
Kau berasmara di lembah hina
Demi nafsumu yang kian meronta
Pada dia kau serah segalanya
Tanpa mengira azab dan dosa
Sehingga aku menjadi mangsa!!

Ibu,
Belum sempat aku melihat indahnya dunia
Belum sempat aku merasa kasihnya bonda
Belumku sempat menjadi seorang insani
Belumku sempat pertahankan diri
Aku diperlaku sebegitu rupa
Betapa hinanya aku
Hinakah aku padamu ibu?



No comments:

Post a Comment